Wie doet wat

Voor een werkervaringsklant bij u start met werken doorloopt hij een traject bij deze specifieke medewerkers: 

1. De maatschappelijk werker

  • leidt professioneel activeerbare leefloonklanten toe naar Activering
  • zorgt voor een volledig en kwalitatief dossier

 

2. De administratieve medewerker van de dienst Toeleiding

  • controleert de dossiervoorwaarden
  • ondersteunt de deskundige toeleiding

 

3. De deskundige toeleiding

  • heeft een verfijnend gesprek met de klant
  • bespreekt de vacature die de Werkgeverscel voorstelde met de klant en bereidt hem voor op het sollicitatiegesprek
  • heeft na het sollicitatiegesprek nog een afrondend gesprek met de klant
  • maakt een actieplan voor de klant dat tijdens het hele traject opgevolgd en aangevuld wordt

 

4.   De deskundige Werkgeverscel

  • matcht de klant met een vacature op basis van het advies van de deskundige toeleiding
  • organiseert het sollicitatiegesprek van de klant 
  • koppelt het resultaat van het sollicitatiegesprek terug naar de deskundige toeleiding

 

5. De Indiceringscel

  • vult de indiceringslijst in na doorverwijzing door een maatschappelijk werker, deskundige toeleiding of begeleider
  • vraagt op basis van die indiceringslijst een indicering voor de klant aan bij de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling (VDAB)

 

Delen